Vladimir Stankovič: "Hitrost ne ubija!"

16.01.2018

Vladimir Stankovič: "Hitrost ne ubija!"


Vladimir Stankovič je avtomobilski novinar in dirkač, 15-kratni prvak Slovenije, Avstrije in centralne Evrope v gorsko in krožno hitrostnem avtomobilizmu. V dolgoletni tekmovalni karieri je nastopil na 245 dirkah in zabeležil 86 zmag ter 140 uvrstitev na zmagovalne stopničke. Je redni kolumnist revije Avto magazin ter lastnik in upravitelj kartodroma Prokarting, ki ob letališču Ljubljana ponuja vožnje z najhitrejšimi kartingi v Sloveniji ter ekskluzivno svetovanje na področju tehnike vožnje.

Zapis je pripravil: Vladimir Stankovič, WIZovec

Neprepričljive floskule kot opravičilo za zgrešeno in neučinkovito represivno prometno politiko. Pomanjkljiv sistem izbraževanja neposredna grožnja prometni varnosti. Čas je, da sami poskrbite za svojo varnost!

Ne, ne ubija hitrost, ubija neznanje. Le to se, seveda, začne pri fantomskih kreatorjih slovenske politike varnosti v prometu, ki ob, verjetno, najbolj represivni prometni zakonodaji v Evropi, večino nesreč na naših cestah porinejo v predal »neprilagojena hitrost«. Ob pomanjkanju resnih analiz prometnih nesreč, ki bi upoštevale vse možne faktorje (vozniško napako, tehnično napako, prometno infrastukturo itd.), je to najlažja rešitev. Kajti hitrost je lahko vedno neprilagojena!

Mnogo lažje kot iskanje razuma in učinkovitosti državnih organov, je ozreti se na lastne napake in pomanjkljivosti v vožnji. Samorefleksija je pogosto neprijeten in mukotrpen proces, a ob razumevanju dejstva, da je vožnja avtomobila veščina, ki je izpopolnjujemo vsakič ko smo za volanom, vsak voznik, ki si želi večje varnosti za volanom, se mora podati po tej poti.

Vrnimo se »ubijalski« hitrosti. Vsaka hitrost, ki izmakne naši kontoroli in je višja kot hitrost hoje, je lahko ubijalaska! Torej, hitrost vožnje avtomobila moramo znati kontrolirati, obvaladovati in tudi spoštovati.  Za obvaldovanje hitrosti je nujno poznati osnove fizike in tehnike vožnje. Z drugimi besedami: voznik mora vedeti (in predvideti) reakcije vozila v različnih voznih pogojih in mora poznati in obvaldovati vozniške tehnike, ki zagotavljajo varno vožnjo v danih okoliščinah.

Reakcije vozila so pogojene z konstrukcijskimi lastnostmi: vrsta pogona (spredaj, zadaj, 4x4), moč in navor motorja, zmogljivost podvozja, oprejem gume itd., medtem ko se vozniško znanje začne pri razumevanju osnovne fizike vožnje: kontrola vzdolžnih in stranskih sil na gumah, prerasporeditev teže na sprednjo ali zadnjo os, oziroma levo ali desno, pravilno zaviranje in pospeševanje ter pravilne linije vožnje skozi ovinke.

Žal, zgoraj našteta znanja, ki so osnova varne vožnje, ne morete pridobiti v slovenskih avto šolah. Morate se potrudi sami. A vse skupaj ni niti približno tako koplicirano kot se morda zdi na prvi pogled. Znanje = varnost in v tem grmu tiči naš zajec! 

Zapis izraža mnenje avtorja Vladimirja Stankoviča in ne odraža mnenja uredništva Resnicnofajn.si. 

Ker vemo, kako pomemben je tvoj čas in denar, ti poleg enostavne online sklenitve omogočamo tudi resnično fajn popust na AO (kritje, ki je zakonsko predpisano in je osnova za registracijo tvojega avta). 

IZRAČUNAJ CENO V MINUTI

  • WIZ dirkalni avto Vladimir 600x400 3